Dienstag, 5. August 2014

My dotty fashion summer, Volume 2








This is Volume 2 of "my dotty fashion summer" - a series of blog posts about garments and accessories with a Polka Dot pattern that I have in my closet. I already told that I like polka dots so much this summer and I thought "time has come to show some dotted outfits in a series". I think it's very interesting to see how many different effects this simple print can have, according to look and feel of a fabric. In this outfit I especially like the gradient of dots that are broaden towards the hemline. It's a pleated chiffon top that I'm wearing, and matching Polka Dot Ballerinas.

If you are curious to see the first one of my dotted outfits, please view Volume 1.

----

Hier ist Teil 2 von "Mein gepunkteter Modesommer" - einer Serie von Outfits mit meinen gepunkteten Klamotten und Accessories. Ich habe kürzlich schon geschrieben, dass ich diesen Sommer Polka Dots sehr mag und dass ich dies zum Anlass nehme, einige gepunktete Outfits mal in einer Serie zu zeigen. Ich finde die unterschiedlichen Effekte sehr interessant, je nach Aussehen und Beschaffenheit des Stoffes. Bei diesem Outfit mag ich besonders den Verlauf der Punkte, die zum Saum hin größer werden. Es ist ein plissiertes Chiffontop, das ich hier trage, sowie passende Polka Dot Ballerinas.

Wenn ihr neugierig auf mein erstes gepunktetes Outfit seid, schaut euch Teil 1  einmal an.

Eure Philo

What I'm wearing...
plissee top: promod; jacket/jacke: comma, capri pants: esprit, ballerinas: patrizia dini (via heine), woven clutch: kate spade new york, sunglasses/sonnenbrille: chanel 


Bleeding Heart / Tränendes Herz

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen