Montag, 12. Mai 2014

Summer Cocktail













This is my latest selfmade accessorie: a lime brooch. The colors of my French Riviera-shirt inspired me for this, the colors look so summerlike with the fresh stripes and lime green “French Riviera” embroidery. As I like brooches (modern and vintage), I had a try on this project: I made this beaded lime-brooch. You need just a piece of a soft felt plate, some Miyuki-Delica beads, needle, thread, brooch needles (or shoe clips). First I printed a fruit slice (a clipart from the internet) on t-shirt transfer folies and ironed this on the felt plate piece (so that you know where to embroider the beads). Cut a slit with a scissor like you would cut a real fruit slice to garnish a cocktail. I applicated Delica-beads stitch by stitch by hand until the whole surface is covered (and also the edges). I used a special beading needle (it’s flexible). The backside is covered with leather and at last I sewed on a shoe clip.  I made  this handicraft during a boring tv-evening. Will be not my last one. I also go for juicy melon…J

---
Hier meine neuestes selbstgemachtes Accessorie: eine Limettenbrosche. Inspiriert wurde ich durch die Farben meines Shirts. Es wirkt total sommerlich mit schwarz-weißen Streifen und limettengrüner "French-Riviera"-Stickerei, dass ich unbedingt noch eine passende Brosche dazu haben wollte. Wie eine Fruchtscheibe am Cocktailglas, habe ich die Brosche so hergestellt, dass sie an den Halsausschnitt angebracht werden kann. Sie hat keine Nadel auf der Rückseite, sondern einen Clip. Auch als Schuhschmuck verwendbar. Die Fruchtscheibe selbst habe ich so hergestellt: Eine Vorlage auf T-Shirt-Bügelfolie gedruckt, dies mit dem Bügeleisen auf Filzplatte gebügelt, das Motiv ausgeschnitten,  dann per Hand und einer Spezialperlennadel Miyuki-Delica-Perlen ringsum aufgestickt. Die Rückseite ist mit einem Lederrest beklebt, zum Schluss habe ich einen Schuhclip angenäht. Die Brosche habe ich während eines langweiligen TV-Abends hergestellt – es wird nicht meine letzte sein. Ich hätte nämlich noch Lust auf fruchtige Melone. J

What I'm wearing...
t-shirt: 1-2-3, blazer: h&m, pants/hose: betty barclay, slingbacks: bally, handbag/tasche: zara, sunglasses/sonnenbrille: hilfiger, brooch/brosche: selfmade

Kommentare: